- Nå skal medlemmene få si sin mening

Av: Scangolf  |  Publisert: 11. juni 2022  |  Siste nyheter  |  Arkiv

16. juni får de første 1/3 av medlemmene i Ski Golfklubb tilsendt medlemsundersøkelsen Golfspilleren i Sentrum. Målet med undersøkelsen er å få bedre innsikt i hva medlemmene tenker om klubben.

-  Det er lett å tro at de mest aktive medlemmene er representative for medlemsmassen, men slik er det nødvendigvis ikke, sier administrativ leder i Ski golfklubb, Ulf Grefsgård.

Nå ønsker han og klubbstyret å opparbeide seg mer systematisk kunnskap om hva medlemmene i klubben faktisk mener om smått og stort  - alt fra banens beskaffenhet til servicen på klubbhuset, det sosiale miljøet i klubben, mm. Målet er å få et best mulig grunnlag for å kunne jobbe målrettet med forbedringer.

Golfspilleren i Sentrum

16. juni skjer det store ting. Da får den første 1/3 av medlemmene over 14 år invitasjon til å delta på den store medlemsundersøkelsen Golfspilleren i Sentrum. Neste 1/3 får invitasjon rett over sommeren og siste 1/3 i månedsskiftet september/ oktober.

Golfspilleren i Sentrum bukes allerede av en rekke klubber rundt i landet, og de som bruker verktøyet systematisk kan vise til økt tilfredshet blant medlemmene.

- Det kan godt hende at noen av innspillene vi får inn er litt for omfattende til at vi kan gjøre noe med dem umiddelbart, og litt sunn realisme er alltid lurt når man deltar i slike undersøkelser. Men det er garantert mye vi kan ta tak i og få ordnet opp i med en gang. Og vi vil fort se et mønster i besvarelsene, sier Grefsgård.

Et annet viktig moment er at undersøkelsen kommer til å kjøres hvert år. Det betyr at svarene det ene året gjenspeiler svarene og forslagene fra året før. Dermed ser man fort om man er på riktig vei. Årlige målinger er viktig for kontinuitet i forbedringsarbeidet

Premier til de som svarer

Det tar rundt 15 minutter å svare på hele undersøkelsen. Grefsgård mener det er vel anvendt tid. Og de som svarer vil være med i trekningen om noen premier, forteller han.

- Nå er det vel neppe slik at de som svarer er mest opptatt av premiene, men det er hyggelig å kunne gi litt tilbake som takk for innsatsen.

- For hver omgang trekker vi ut tre vinnere. Hovedpremien vil være et gavekort på Don Pablos Pizza på to store pizzaer og fire glass brus. Det er hyggelig å kunne ta med familien eller noen gode venner på Pablo. Pablo er en kjær samarbeidspartner og en institusjon i Ski.

-  Vi vil også trekke ut to. pr. omgang som får 10 polletter hver til ballautomaten nede på rangen. Vi må jo trene litt golf også, ikke bare spise pizza, avslutter Grefsgård med et smil.