Årets første Hole in One på Smerta

Av: Ulf Grefsgård  |  Publisert: 18. april 2024  |  Siste nyheter  |  Arkiv

Oppgegård GK`s Christoffer Beyer-Olsen prikket koppen på hull 9 foran en fullsatt drivingrange, og viste samtidig sin unge håpefulle at de eldste fortsatt er eldst.

Ikke et hvilket som helst slag

Her er HiO opplevelsen 16. april beskrevet med Christoffers egne ord. Bedre kan det ikke sies. Sann idrettsglede.

".... Etter en høyst middelmådig runde og forholdsvis dårlig stemning mellom meg og min medspiller og sønn (Thomas, 9 år), etter en disputt om køllevalg ved innspillet på forrige hull, slo jeg en helt grei pitch fra tee.

Ballen startet til venstre for flagget, men hadde mer fade enn jeg vanligvis har med korte jern. Ballen slo ned akkurat kort av greenen på venstre side, oppå en kul, og trillet jevnt og rolig mot flagget fram til den ble borte. Jeg var rimelig sikker på at den gikk i, og ropte og skrek som en annen tulling, til tross for at jeg ikke turte tro helt på det før niåringen spurtet bort og kunne bekrefte at den lå i koppen.

Det er to ting som gjorde det ekstra hyggelig å gjøre en hole in one på Smerta: at sønnen min var med og fikk se at faren av og til kan slå en golfball greit, og den andre var hvordan folk rundt på området gratulerte, smilte og tolererte en altfor høylytt mann i gledesrus ...."

Herlig! Vi gratulerer Christoffer på det varmeste. HiO`en er registrert hos NGF, ball og navn kommer på HiO tavla på klubbhuset, og gavekort på weekend for to på valgfritt Thon hotell er på vei.