Ballplassering ut sesongen

Av: Bodil Helgestad  |  Publisert: 10. august 2018  |  Siste nyheter  |  Arkiv

Banekomiteen har besluttet at det skal være mulighet for å plassere ballen innenfor en køllelengde på kortklipt område (fairway og fringe). Dette er en lokal regel som gjelder for turneringer og selskapsrunder ut 2018.

Minner samtidig om vår lokale regel om "Unormale grunnforhold ..." pkt d vedrørende at områder uten gress (sand, grus, stein/fjell) på spillefeltet som ikke er merket som GUR (grunn under reparasjon) også skal anses som GUR. Det betyr at om ballen ligger på slikt område kan en ta fritak i henhold til regel 25.1. PS! Dødt, brunt gress er ikke å anse som GUR!

Anbefaler alle å sette seg inn i klubbens lokale regler som dere finner på hjemmesiden under fanen BANE og som oppslag på klubbhuset.

Styret