Banen holdes midlertidig stengt ved nattefrost

Av: Bodil Helgestad  |  Publisert: 24. september 2018  |  Siste nyheter  |  Arkiv

Vi har hatt høstens første frostnatt på Smerta.

Som kjent lever vi og banen vår godt med frost.  Men akkurat i overgangsperioden, før vi har hatt et visst antall frostnetter og gresset er "gått i dvale", ønsker vi å beskytte det mot frostskader.  Det betyr at vi en periode fremover vil holde banen stengt noen timer fra morgenen av dersom det har vært frost i løpet av natten.  Så fort morgenfrosten har tint, f.eks. rundt lunsjtid, vil banen kunne tas i bruk igjen.  Slik midlertidig stengning vil bli annonsert med skilt på parkeringsplassen og oppslag på klubbhuset.
Vi beklager ulempen, men håper dere har forståelse og takker for at dere hjelper oss med å holde banen i best mulig stand utover høsten (og vinteren).