Drivingrangen er midlertidig stengt

Av: Ulf Grefsgård  |  Publisert: 23. september 2024  |  Siste nyheter  |  Arkiv

På grunn av dreneringsarbeid, må vi dessverre holde drivingrangen stengt stengt noen dager frem til fredag 27/9. Vi åpner igjen så fort vi kan. Det øvrige treningsområdet er åpent som vanlig.

Utplassering av nytt utstyr

Dreneringsarbeidet er særlig viktig for at vi skal kunne kjøre utpå med bil tidlig vår, sen høst, eller ved store nedbørsmengder generelt.

Med en gang jobben er gjort, kommer vi til å gjennomføre den lenge lovede utstyrsoppgraderingen på drivingrangen. Som del av treningsprosjektet vårt, og i tråd med ønskene deres fra medlemsunderøkelsen, fikk vi innvilget midler fra Sparebankstiftelsen DNB og Østlandets Blad til innkjøp av treningsrelevant utstyr til rangen. Dette ustyret ligger klart på Smertahuset.

Oppgraderingen vil bestå av

- Nye gule metersmarkeringer for hver 25 meter. Vekk med gamle stygge skilt
- Nye sikteflagg
- Siktekurv(er)
- Småblinker (rød, gul, blå). De ligger allerede ute, og er flyttbare.

Banemannskapet må kunne drive vedlikeholdsarbeidet sitt uten alt for mye i veien, så det er litt begrenset hvor mye utstyr vi kan sette utpå.

Hvis greenprojsketet vårt bli realisert til sommeren, vil noe av det gamle gresset sannsynligvis bli gjenbrukt som "targets" ute på rangen.

Foto: Pixabay.com