HCP-tellende runder på Smerta

Av: Sissel Carlsen  |  Publisert: 20. april 2020  |  Siste nyheter  |  Arkiv

NGF har nå åpnet for at det kan spilles hcp-tellende runder - FORUTSATT at det gjennomføres tiltak for å hindre smittespredning.

Hos oss er koppene nå senket til normalt nivå, men så er det satt inn rør i midten for å hindre at ballen faller helt ned i koppen. Med dette kan man ta sin egen ball ut av koppen uten å berøre kopp eller flaggstang. NB! Flagget skal alltid stå i!!
Alle plikter å sette seg inn i reviderte «Retningslinjer for å begrense koronasmitte ved bruk av golfanlegg» (se vedlegg under).

Vi benytter ikke gobex så det må skrives scorekort hvis runde skal være hcp-tellende. Det skal ikke byttes scorekort, men det avtales med en i ballen om å være markør. Etter runden; gå inn i golfbox og innlevering av score, registrer hvem som er markør, tast score på hvert hull og send til markør for godkjenning.

Alle må sette seg inn i «Covid-19- relaterte modifiseringer av golfreglene ved hcp tellende golfselskapsrunder» (se under) - før man starter på en hcp tellende selskapsrunde.

HCP Retningslinjer

Regelmodifiseringer av hcp-tellende selskapsrunder