Minneord æresmedlem Jan Erik Ramsøy

Av: Sissel Carlsen  |  Publisert: 28. oktober 2021  |  Siste nyheter  |  Arkiv

Vårt kjære æresmedlem Jan Erik Ramsøy døde 21.oktober, 83 år gammel.

Vårt kjære æresmedlem Jan Erik Ramsøy døde 21.oktober, 83 år gammel. Med han er en ekte ildsjel og venn av Ski Golfklubb borte.

Jan Erik kom inn i golfklubben i 2003 og han gjorde seg raskt bemerket med sitt engasjement, sin positivitet og sitt alltid gode humør. På årsmøtet i 2007 ble han valgt til klubbens leder, et verv han hadde frem til 2010, og i 2-års perioden fra 2013 til 2015 var han klubbens nestleder.

Minst like viktig som vervene i styret er hans deltagelse og ledelse av klubbens banekomité. Jan Erik kom inn i og ledet banekomiteen fra 2010 til 2015. Det som besluttes i denne komiteen er det som merkes best både for medlemmer og gjester. I hans periode i banekomiteen ble beslutningen om ombygging og oppgradering av banen tatt, og «ny» bane ble ferdigstilt i 2015. Det er takket være dette prosjektet at vi i dag har en bane som kan tilby golfspill på helårsbasis.

Jan Erik har også vært en viktig bidragsyter for å skaffe sponsorer til klubben, og han hadde ved sin bortgang fortsatt ansvar for å følge opp 4-5 av våre trofaste samarbeidspartnere.

Som anerkjennelse for sin innsats ble Jan Erik utnevnt til klubbens andre æresmedlem i 2013.

Han var ikke bare en god organisator, men også en som årlig la ned utrolig mange dugnadstimer til beste for klubben og banen, og det var helt vanlig å se Jan Erik klippe gress på banen gjennom sesongen. Jan Erik hadde også etablert en trofast gjeng dugnadsarbeidere og det skulle mye til å si nei når Jan Erik hadde større eller mindre oppgaver som skulle løses. Jan Eriks varemerke var engasjement, positivitet og godt humør, men det betød ikke at han ikke hadde temperament. Hans temperament gikk aldri ut over andre, men kom til uttrykk når han ikke fikk til ting slik han hadde tenkt på golfbanen eller i utførelsen av en oppgave. Det er mange som har hørt uttrykket «Nei Bobbo».

Å miste sin kjære Lise i 2019 var et hardt slag for han, men han kom seg etter hvert til hektene igjen. Dessverre skrantet helsen det siste året, men han var godt i gang med opptreningen og han gledet seg til å få førerkortet tilbake, flytte inn i ny leilighet og til både å spille golf og å delta i dugnadsarbeid på banen neste sommer.

Med Jan Eriks bortgang er en av de viktige bidragsyterne til Ski Golfklubb, slik vi kjenner klubben i dag, borte. Vi vil savne hans entusiasme, engasjement, positivitet og hans alltid gode humør og lune kommentarer, men minnene lever videre.

Tankene våre går til hans barn og barnebarn.