Nå starter vi opp med golftreningene igjen

Av: Ulf Grefsgård  |  Publisert: 14. april 2024  |  Siste nyheter  |  Arkiv

Finn deg en treningsgruppe som passer for deg.

Oppstart

Mandag 29.april sparker vi igang treningssesongen 2024.

Treningene vil gå ukentlig frem til 26 september. Juli og de to første ukene i august er ferieuker. Oppstart etter ferien er mandag 19. august

Gode tilbakemeldinger

Fjorårssesongen handlet litt om å føle seg frem, og om å bli kjent med deltakerne. Det vi har hørt er at mange av de som deltok i fjor var veldig godt fornøyde med tilbudet. Trenerne våre Pål og Magnus har lovet at årets treningssesong skal bli bedre enn i fjor. Fjoråret ga dem mange nyttige erfaringer som de tar med seg videre i årets treningsopplegg.

Målsetning

Målet med treningene er å bidra til at deltakerne forbedrer handicapet sitt. Erfaring viser at når man kommer under et visst handicap så forblir man golfer. Et bedre handicap betyr at man mestrer spillet bedre og får mer glede.

Like viktig som det ferdighetsmessige er det sosiale. Gjennom felles trening treffer man likesinnede. Man har det hyggelig sammen og man finner nye spillpartnere.

Hva skal vi trenen på?

Treningene vil i hovedsak fokusere på GOBBS. Grep - oppstilling - balanse - ballplassering og balltreff - sikte

GOBBS prinsippene vil gjennomgås for alle typer slag på drivingrangen, putting, korte slag (chippig og pitching) og sandslag (bunkerslag).

Dessuten vil treningene vektlegge enkel golfforståelse og enkle strategiske valg på banen, samt teknikk og prinsipper for slag når du ligger på steder der ballen ligger høyere enn beina, lavere enn beina, oppoverbakke eller nedoverbakke (slope).

Treningsgruppene våre

Du kan velge mellom fire treningsgrupper
  • Nybegynner
  • Litt viderekommen
  • Junior 6- 16 år
  • Damer

Treningsdager

Treningsdagene blir i år som i fjor  MANDAGER og TORSDAGER, mellom kl. 17.30 – 20.30. Når du melder deg på ber vi deg om  å indikere hvilken dag som passer best.

Nytt av året er at vi ber deg melde deg på enten vårsemesteret, høstsemesteret, eller begge deler

Treningsavgift

Prisen i år er som følger:

Trening bare vårsemesteret: kr 400
Trening bare høstsemesteret: kr. 400
Trening både vår- og høstsemester: kr. 700

Betaling på VIPPS, faktura eller direkte på klubbhuset

Påmeldingsfrist

Fredag 26. april

Påmeldingskjema finner du her

Kontakt

Er det noe du lurer på i forbindelse med treningene, er det bare å ta kontakt på postkasse@skigk.no

Da håper vi at vi ser mange blide fjes på treninger fremover.

Velkommen!

------------------------

Om trenerne våre

Pål Fredlund: Pål er Trener 2 i golf. Pål har topptrenerutdanning i tennis (forbundstrener), og har fått frem flere Norgesmestre. Han har instruert 1000 vis av unge tennisspillere gjennom 50 år og var blant annet med på å starte opp Follo Tennisteam som etterhvert tok 5 norgesmesterskap for juniorer. Pål er i tillegg til å være medlem i Ski Golfklubb, daglig leder i Oppegård TK og hovedtrener i Ski IL Tennis.

Magnus Grøtvedt: Magnus (25) er klubbmester i Ski GK 2022, og underveis i Trener 2 utdanningen. Han har drevet aktivt med idrett, deriblant golf som har vært hovedinteressen de siste årene. Han har god forståelse for de grunnleggende prinsippene i golf og vet hvordan det praktisere ute på banen. Han er engasjert i trening og utdanner seg til golftrener for å kunne bidra med god læring.