Tove Mjelstad og Tom Pettersen klubbmestere 2024

Av: Ulf Grefsgård  |  Publisert: 25. august 2024  |  Siste nyheter  |  Arkiv

Alt lå til rette for tronskifte, men nei. Tom og Tove var i det umulige hjørnet og kunne med god margin heve pokalene for andre år på rad.

De "gamle" er fortsatt eldst

De gamle ringrevene hadde kvesset klørne, og de fremadstormende unge utfordrerne stod klare til å angripe med sylskarpe tenner. Klubbesterskapet er og blir den mest pretisjefulle turneringen i kalenderen, og hvem vil vel ikke vise famile og naboer sølv på peishylla enda fram til neste sommer? Det lå med andre ord til rette for en meget spennende helg.

Lørdag (24/8) bød på skikkelig møkkavær, og alle de som ble spurt ved rundige kunne rapporterte at det gikk helt elendig, Men godt eller dårlig - det var tett i toppen etter dag en. Kun to slag skilte ultrarutinerte Tom Pettersen og det unge stjerneskuddet Jonas Lorentzen Mykland.

Søndagen stod i solas tegn. Nydelig spillevær og fantatsiske forhold på banen. Golf er et spill med køller, baller, og der Tom Pettersen og Tove Mjelstad alltid vinner til slutt. Tove har slitt med to knekte håndledd gjennom store deler av sesongen, så seieren i år var virkelig imponerende.

Reven Tom Pettersen viste nok en gang hva stoisk ro og superrutine er og betyr når det koker som mest. Der feltet bak beveget seg i alle retninger, cruiset Pettersen inn til soleklar seier og fortjent applaus fra et tallrikt publikum som stod klare med champagne da lederballen rullet inn på siste hull.

Dermed ble det blankt sølv på peishyllene til Tove og Tom i år igjen, og i tillegg invitasjon til Klubbmesternes Mester på Bogstad, i forbindelse med Oslo Golfklubbs 100 års jubileum.

Hele klubben gratulerer sine nykronede mestre!

Klassevinnerne

Klubbmester herrer (brutto slag for slag): Tom Pettersen
Klubbmester damer (brutto slag for slag): Tove Mjelstad

Herrer netto (HCP): Olafur Schram