Vellykket treningsoppstart

Av: Scangolf  |  Publisert: 5. september 2022  |  Siste nyheter  |  Arkiv

- Målet vårt er å kunne tilby medlemmene våre enkel organisert trening både vår og høst, sier Ulf Grefsgård, administrativ leder i Ski GK

Trening gjør godt - også for golfere

Hvorfor forsvinner ballen min alltid ut til høyre, hvorfor slår jeg ikke så langt som jeg vil, hvorfor topper jeg ballen og hvorfor duffer jeg? Dette er evige problemstillinger for enhver golfer, men som ofte kan løses med litt instruksjon og noen timer med trening.

- Å trene og terpe litt på detaljer er nøkkelen til mestring, sier Grefsgård. Det er ikke alltid så mye som skal til før man merker forbedring. Noen små justeringer her og der kan være nok.

Og med mestring kommer gleden.

- Vi vil jo at golf skal være noe du gleder deg til hver eneste dag når du står opp. Derfor er det så fint å endelig kunne gi medlemmene våre et lavterskel treningstilbud, smiler den admininstrative lederen.

Pål og Sverre bød opp til dans

Pål Fredlund er faglig ansvarlig for treningstilbudet. Med seg har han Sverre Woldsund som sidekick. Av 15 påmeldte var det 11 som hadde anledning til å komme på første økt. Styreleder i Ski GK Øystein Simensen ønsket velkommen og ga deretter en kjapp introduksjon av Pål og Sverre. Etter det var det Pål og Sverre som bød opp til dans.

- Tilbakemeldingene tyder på at treninger som dette er et kjærkomment. Her er alle på noenlunde samme nivå ferdighetsmessig. Og så er det i tillegg ganske sosialt. Får man seg noen nye bekjentsskaper og spillepartnere i miljøet, er det ingenting som er hyggeligere enn det, sier Grefsgård

Hvis du vil delta, er det fortsatt mulig å bli med. Selv om første økta er unnagjort er det plass til flere. Det er bare å sende klubben en mail, så legger vi deg inn som deltaker.

Neste trening er søndag 11. september, kl. 15.00- 18.00. Deretter avtaler gruppa i fellesskap tider for de gjenstående øktene.