Bane

Ny banemerking og reviderte lokale regler

Av: Ulf Grefsgård  |  Publisert: 6. oktober 2022  |  Siste nyheter  |  Arkiv

Det er gjort en del nødvendige forbedringer i banemerkingen. Endringene trådte i kraft 3. oktober. Lokale regler er samtidig revidert.

Hull 1:
Hvite merker (OB) på høyre side av utslaget er fjernet. Røde merker er forlenget opp til bakre hjørne av utslaget.

Hull 2/11:
Hvite merker (OB) på høyre side av bekken mot utslag 1 er fjernet (se ovenfor).

Hull 3/12:
Rødmerking på venstre side og i bakkant av greenen, samt droppesonen, er fjernet. Husk alltid provisorisk ball om du er i tvil om ballen kan ha gått ut bak eller til venstre for greenen.

Hull 4/13:
Rødmerking mot kjøreveien er fjernet.

Hull 5/14:
Hvit merking (OB) bak greenen er fjernet. Det er satt opp droppesone til venstre bak greenen. Sjekk lokale regler for når DZ skal brukes.

Hull 8/17:
Rød merking på venstre side langs utslagene er fjernet helt ned til driving rangen.

Hull 9/18:
Hvit merking (OB) bak greenen er fjernet mellom veien og treningsområdet.

De reviderte lokale reglene finner du her

Det jobbes med de grafiske barnkartene på websiden. Vi skifter ut de gamle så fort de nye er ferdige.