Nå starter vi opp med golftreninga for sesongen 2023

Av: Ulf Grefsgård  |  Publisert: 11. mai 2023  |  Siste nyheter  |  Arkiv

Finn en treningsgruppe som passer deg. Oppstart 22. mai!

Oppstart

Mandag 22. mai går startskuddet for treningssesongen 2003.

Treningene vil gå ukentlig frem til 28 september. Juli er i utgangspunktet treningsfri, men hvis det er mange nok som ønsker
sommertrening, vil trenerne våre se på dette.

Ski GK har to dyktige trenere som står klare til å ta imot treningsivrige medlemmer. Pål Fredlund og Magnus Grøtvedt.

Pål er under utdanning til Trener 2, mens Magnus er igang med Trener 1. Begge har rik idrettslig erfaring og brenner for trenerrollen.

- Vi ønsker å gi et godt treningstilbud til de som ikke har kommet helt i gang med golfen enda, men også til de som har spilt litt, men som føler de trenger påfyll, sier Pål

- Og ikke minst ønsker vi å nå de yngre spillerne våre. Det hadde vært gøy om vi klarte å bygge opp en ny juniorgruppe på sikt, forklarer han.

Magnus er samstemt. Han oppfordrer særlig ferske VTG deltakere og andreårs medlemmer som synes det har stoppet opp litt, til å bli med på treningene.

- Vi vet at golfglede og trening hører sammen, og vi er overbeivst om at disse vil ha godt utbytte av å bli med i en treningsgruppe, sier han.

Hva skal vi trenen på?

Treningene vil i hovedsak fokusere på GOBBS. Grep - oppstilling - balanse - ballplassering og balltreff - sikte

GOBBS prinsippene vil gjennomgås for alle typer slag på drivingrangen, putting, korte slag (chippig og pitching) og sandslag (bunkerslag).

Dessuten vil treningene vektlegge enkel golfforståelse og enkle strategiske valg på banen, samt teknikk og prinsipper for slag når du ligger på steder der ballen ligger høyere enn beina, lavere enn beina, oppoverbakke eller nedoverbakke (slope).

Treningsgruppene våre

Du kan velge mellom fire treningsgrupper
  • Nybegynner
  • Litt viderekommen
  • Junior 6- 16 år
  • Damer

Treningsdager

Treningsdagene blir  MANDAGER og TORSDAGER, mellom kl. 17.30 – 20.30. Når du melder deg på ber vi deg om  å indikere hvilken dag som passer best. Med utgangspunkt i antall påmeldte  og ønske om dager,  setter vi opp grupper og bestemmer dager

- Det vil selvsagt være glidende overganger mellom gruppene, så ikke vær redd for at du har meldt deg i feil gruppe. Alt ordner seg underveis, forklarer Pål

Treningsavgift

Det er noen kostnader forbundet med treningene, så derfor vi tar en symbolsk treningsabgift på kr. 400 for full treningsesong. Denne inkluderer gratis baller på treningene.

Betaling på VIPPS, faktura eller direkte på klubbhuset

Påmeldingsfrist

Tirsdag 16. mai

Påmeldingskjema finner du på https://skigk.no/trening

Kontakt

Er det noe lurer på i forbindelse med treningene, er det bare å ta kontakt på postkasse@skigk.no

Da håper vi at vi ser mange blide fjes på treninger fremover.

Velkommen!

------------------------

Om trenerne våre

Pål Fredlund: Pål er underveis i Trener 2 utdanningen sin i golf. Pål har topptrenerutdanning i tennis (forbundstrener), og har fått frem flere Norgesmestre. Han har instruert 1000 vis av unge tennisspillere gjennom 50 år og var blant annet med på å starte opp Follo Tennisteam som etterhvert tok 5 norgesmesterskap for juniorer. Pål er i tillegg til å være medlem i Ski Golfklubb, daglig leder i Oppegård TK og hovedtrener i Ski IL Tennis.

Magnus Grøtvedt: Magnus (25) er klubbmester i Ski GK 2022, og underveis i Trener 1 utdanningen. Han har drevet aktivt med idrett, deriblant golf som har vært hovedinteressen de siste årene. Han har god forståelse for de grunnleggende prinsippene i golf og vet hvordan det praktisere ute på banen. Han er engasjert i trening og utdanner seg til golftrener for å kunne bidra med god læring.