Trening

Golftrening i Ski GK 2024

Her kan du gå direkte til påmelding

-----------------------------

Treningsperiode

Oppstart mandag 29. april.

Treningene vil gå ukentlig frem til 26. september, med unntak av juli og de to første ukene i august som er feriemåneder. Opppstart etter ferien blir mandag 19. august.

Målgruppe

Vi ønsker å gi et godt treningstilbud til de ikke har kommet helt i gang med golfen enda, men også til de som har spilt litt, men som føler de trenger litt påfyll. Og ikke minst yngre spillere. Vi har et ønske om å på sikt bygge opp en juniorgruppe. Vi oppfordrer særlig ferske VTG deltakere og 2 års medlemmer som synes det har stoppet opp litt til å bli med.

Treningsgruppene våre

Du vil kunne kan velge mellom fire treningsgrupper
  • Nybegynner
  • Litt viderekommen
  • Junior 6- 16 år
  • Damer

Treningsdager

MANDAGER og TORSDAGER, mellom kl. 17.30 – 20.30. Du velger selv dag. Det vil selvsagt være glidende overganger mellom gruppene, så ikke vær redd for at du har meldt deg i feil gruppe. Alt ordner seg underveis.

Hva skal vi trenen på?

Treningene vil i hovedsak fokusere på GOBBS. Grep - oppstilling - balanse - ballplassering og balltreff - sikte GOBBS prinsippene vil gjennomgås for alle typer slag på drivingrangen, putting, korte slag (chippig og pitching) og sandslag (bunkerslag). Dessuten vil treningene vektlegge enkel golfforståelse og enkle strategiske valg på banen, samt teknikk og prinsipper for slag når du ligger på steder der ballen ligger høyere enn beina, lavere enn beina, oppoverbakke eller nedoverbakke (slope).

Treningsavgift

I år kan dere velge om dere vil trene i vårsemesteret, høstsemesteret eller i begge semester,

Prisen er satt som følger

Trening bare vårsemesteret: kr 400
Trening bare høstsemesteret: kr. 400
Trening både vår- og høstsemester: kr. 700

Betaling på VIPPS, faktura eller direkte på klubbhuset.

Påmeldingsfrist

Fredag 26. april

Påmeldingskjema finner du på https://skigk.no/trening (nederst på siden)

Kontakt

Hvis det er noe dere lurer på i forbindelse med treningene, kan dere ta kontakt på postkasse@skigk.no

Da håper vi at vi ser mange blide fjes på treninger fremover.

Velkommen!

------------------------

Om trenerne våre

Pål Fredlund: Pål er utdannet Trener 2 i golf. Pål har topptrenerutdanning i tennis (forbundstrener), og har fått frem flere Norgesmestre. Han har instruert 1000 vis av unge tennisspillere gjennom 50 år og var blant annet med på å starte opp Follo Tennisteam som etterhvert tok 5 norgesmesterskap for juniorer. Pål er i tillegg til å være medlem i Ski Golfklubb, daglig leder i Oppegård TK og hovedtrener i Ski IL Tennis.

Magnus Grøtvedt: Magnus (25) er klubbmester i Ski GK 2022, og underveis i Trener 2 utdanningen. Han har drevet aktivt med idrett, deriblant golf som har vært hovedinteressen de siste årene. Han har god forståelse for de grunnleggende prinsippene i golf og vet hvordan det praktisere ute på banen, Han er engasjert i trening og utdanninger seg til golftrener for å kunne bidra med god læring.

Startdato TidNavnPlasserLedigPåmelding
mandag29. 1730 - 2030Golftrening for klubbmedlemmer 20248034Påmelding